Camilla Aasnes Engås

Camilla er rektor i kulturskolen.

Camilla er utdannet Faglærer i Euphonium ved Høgskolen i Tromsø (bachelor), med et års fordypning i direksjon og utøving. Hun har lært litt om hvordan man jobber med musikk rundt i verden gjennom et års utveksling i USA på videregående og som musikklærer i Sør-Afrika gjennom Norges Musikkorps Forbunds utvekslingsprosjekt Bands Crossing Borders (Pulse-Stronger Together). I 2008-2010 jobbet hun som grovmessingpedagog i Molde Kulturskole og med ensemble og hovedinstrumentundervisning på trombone, euphonium, tuba på Musikk Dans Drama på Molde Videregående skole. Av praktisk erfaring har hun vært messinginstruktør/pedagog på alle messinginstrumenter unntatt walthorn, og dirigert korps helt siden hun selv gikk i Aurskog Skolekorps. Hun har også jobbet som musikklærer både på barne- og ungdomsskole. I tillegg har hun spilt mye i korps og ensemble med blant annet elitekorpsene i Molde Brassband og Oslofjord brass.