Ofte Stilte Spørsmål

Kulturskolen har ett hovedopptak i året, juni til august. Vi tar ellers opp elever gjennom hele året, så snart det er ledig plass på et tilbud.

Opptak i kulturskolen

Ja, vi leier ut fiolin, cello og noen blåseinstrumenter. Vi leier ikke ut til voksne elever.

Priser

Når noen av våre lærere er syke eller på annen måte må være borte fra undervisningen, gjør vi det vi kan for å skaffe en kvalifisert vikar slik at undervisningen kan gjennomføres som planlagt.

1. Dessverre klarer vi ikke alltid dette ved akutt sykdom, og da kan undervisningen bli avlyst. Melding om dette sendes ut på sms til den som vi har registrert i vår database. Hvis det blir mange avlysinger i løpet av et skoleår, kan vi gi reduksjon i elevpengene som en kompensasjon for mistet undervisning. Dette gjelder dersom det blir mer enn to avlysninger uten at vi klarer å sette inn vikar.
  2. Ved lengre sykemeldinger og permisjoner blir det alltid satt inn vikar, men timeplanen kan bli noe endret i samråd med elever og foresatte. Hovedmålet vårt er å gjøre undervisningen så stabil som mulig gjennom hele skoleåret.

Elevavgift og fravær

Oppsigelse av elevplass skal skje skriftlig til kulturskolen. Det er ikke tilstrekkelig å si fra til læreren din.

Alle elever i Aurskog-Høland kulturskole får skriftlig beskjed om opptaket.

Dersom du ikke ønsker å benytte tildelt plass, er det noen viktige datoer å huske på:

1. juni: Dersom du ikke ønsker å starte på høstsemesteret, må du sende skriftlig oppsigelse innen denne datoen. Sier du opp plassen etter denne datoen, må du uansett betale for høstsemesteret.

1.desember: Dersom du ønsker å slutte etter høstsemesteret, må du sende skriftlig oppsigelse innen denne datoen. Sier du opp plassen etter denne datoen, må du uansett betale for vårsemesteret.

Skriftlig oppsigelse kan godt skje via speedadmin eller pr. epost til kulturskolen@ahk.no

Alle elever må re-registrere seg innen 01.06. hver vår for å beholde plassen til kommende høstsemester.

Speedadmin er vårt administrasjonssystem.  Her ligger timeplan, kontaktinfo til lærer, betalingsinfo, sendte meldinger fra kulturskolen m.m. Man kan også endre kontaktinfo og melde inn/ut elever. Foresatte har all informasjon samlet på sin side og kan bytte mellom sine barn (nedtrekksmeny øverst til venstre) .

Logg inn ved å bruke elev login knappen til høyre, eller gjennom https://noaurskog.speedadmin.dk/

Elever og foresatte kan logge inn  med passord, Feide eller IDporten.