Fløyte

Tverrfløyta er det lyseste instrumentet i treblåsfamilien. Opplæringen på fløyte består av repertoar fra ulike sjangre, der fokus ligger på klang, uttrykk og å lære seg alle tonene vi kan spille på fløyta. For å lære seg å mestre dette instrumentet kreves det innsats hjemme, og da helst i samarbeid med foreldrene de første årene. Det er muligheter for samspill i ulike grupper/band og korps.

Hvis man går i et korps får man låne instrument der. Går man kun i kulturskolen finnes det muligheter for å leie instrument i starten, men etter hvert må man regne med å måtte kjøpe eget instrument. Standard undervisningstime er individuell opplæring i 25 minutter pr. uke, men undervisningen vil også kunne gjennomføres i grupper.

Elever som får sin undervisning via lokalt skolekorps har rett på plass til rabattert pris.

• Andrea Ringdal