Klassisk ballett nivå 1

Klassisk Ballett Nivå 1 (fra 6 år):
Klassisk ballett er en grunnleggende treningsform innen dans og kan bidra til å styrke danseren i andre sjangre. Her benyttes en fast oppbygning av klassene med et fast trinnsystem og posisjoner som danner grunnelementer i klassisk ballett.
Klassisk ballett 1 inneholder enkle øvelser, trinn og trinnkombinasjoner. Det fokuseres på korrekt kroppsholdning, bevegelighet, balanse, koordinasjon og romforståelse.

Læringsmål:
  • Bevisstgjøring av egen kropp
  • Ha kjennskap til tre av de grunnleggende posisjonene, med føttene og armene (1.-3.pos)
  • Ha kjennskap til flex og point, plié, tendue og port de bras
  • Kunne utføre chassé, og trinn fra klassen satt sammen i enkle kombinasjoner
Anbefalt antrekk:
Mykt, bevegelig og litt ettersittende tøy. Gjerne ballettdrakt, strømpebukse, evt. ballettskjørt/shorts. Evt, tights og t-skjorte. Ballettsko.
Spør gjerne lærer om innkjøp av klær og sko. Vi forventer ikke at de skal ha fullt antrekk første time. De kan ønske seg utstyr til bursdag for eksempel.

• Brage Nordang

Velg ønsket tilbud og trykk påmelding: