Slagverkinstrumenter

På slagverk lærer du å spille på alle typer slagverksinstrumenter. Kulturskolen har opplæring på blant annet trommesett, xylofon, vibrafon, marimba,
skarptromme, perkusjonsinstrumenter congas og djembe. Lærer og elev bestemmer sammen hvilke instrumenter man vil fokusere på i ulike perioder.

Som en del av undervisningen får man lære å spille etter gehør og noter, med band, slagverkensemble og korps.

Vi spiller alle typer musikk, alt fra klassisk orkestermusikk til heavy metal.

Slagverk brukes overalt, for eksempel i storband, orkester, korps og som soloinstrument.

Standard undervisningstime 25 minutter pr. uke, men undervisningen vil også kunne gjennomføres i grupper med utvidet tidsressurs.
Elever som får sin undervisning via lokalt skolekorps har rett på plass til rabattert pris.

Undervisere

• Øivind Wang-Tollefsen