Petter Marius Gundersen

Petter Marius Gundersen er en erfaren pedagog og aktiv musiker med særdeles stor spennvidde i mange sjangre og ulike ensembler. Som lærer jakter han de gode opplevelsene sammen med elevene. Det skal være gøy å spille og utvikle seg, på enetimer, da man øver selv, i samspill med andre og ved fremføringer.

Petter Marius bor på Fetsund, men er oppvokst i Kjøpsvik, og har sin utdanning fra Høgskolen i Stavanger, Hochshule für Musik Weimar i Tyskland og Høgskolen i Tromsø. Han har utdanning som trompetist, musikklærer, hørelære, samspill, rytmisk musikk, ensembleledelse og mer.

Som musiker har Petter Marius en bred erfaring med alt fra Marinemusikken i Horten og Forsvarets musikkorps Nord-Norge til Hålogaland teater, over 20 ulik band (blant annet turnert verden rundt med Adjagas) og ulike opptak og frilansoppdrag for kork, operaen, storband, A-ha Chick Corea, Freddy Kalas, Vidar Busk og veldig mange fler. Han har også jobbet som dirigent for Lillestrøm Skolekorps siden 2013, har utgitt flere arrangementer og komposisjoner for korps og har en deltidsstilling på Den Lille Basun AS i Oslo.

Med bakgrunn i egne erfaringer gjennom musikk så er det hans brennende ønske å legge til rette for at også elevene skal få oppleve musikkens gleder. Det å glede seg til å øve alene på instrumentet sitt, å glede seg over å få spille sammen med og for andre. Å finne mestringsfølelse, selvtillit, glede og identitet gjennom musikk er flotte bidrag til  få trygge, glade og stolte barn.

Læring gjennom lek og etterhvert å lære som en lek. På fullt alvor ;-)

Kontakt:

Email: petter.marius.gundersen@ahk.no