Bert Nummelin

Bert Nummelin (f. 1968) verdensborger og over gjennomsnittet glad i digitale duppedingser, store som små, og faget øving og motorikk. Er opptatt av at elevene får oppleve mestring og glede på slagverkstimen. Han er født i Sverige og vokste opp i Stockholms yrende musikkliv. Universitetsutdanning fra Berklee College of Music og Høgskolen i Innlandet førte til en bachelorgrad som faglærer i musikk, og en mastergrad i musikkfagdidaktikk. Bert ble tidlig fascinert av trommesett da han innimellom fikk lov til å henge med storebror og hans kompiser som spilte i band. Han har jobbet som frilansmusiker fra 1994 og har bl.a. spilt med artister som Madrugada, Klovner i Kamp, TY (U.K.) i tillegg til andre oppdrag med musikaler og revyer. Siden 2000 har Bert jobbet parallelt som slagverkslærer i kulturskoler og VGS. Han kommer stadig tilbake til sammenhengen mellom øving, fremgang og mestringsfølelse. Det er ingen kvikkfiks på veien til musikkutøvelse. Hvordan kan man som lærer motivere elevene til å øve mot å få oppleve mestring, selv om det butter noen ganger? Nøkkelen til motivasjon er dessuten individuell, -hver elev må møtes på sine premisser, og det må være moro på veien.

Kontakt:

Email: bert.nummelin@ahk.no