Lærere

Lene Anett Killingmo

Energisk og engasjert, alltid opptatt av hva undervisningen kan og bør inneholde for å engasjere elevene.

Oppvokst i Aurskog, har bodd i Oslo i over tjue år, flyttet tilbake til Aurskog høsten 2020. Utdannet fra Norges Musikkhøgskole og Universitetet i Oslo, med jazz-saxofon som hovedinstrument, fløyte og klarinett som bi-instrumenter. Mastergrad i musikkpedagogikk og fordyping i komposisjon. Har også noe utdanning innenfor Actor-Musicianship.

Begynte å jobbe i Aurskog-Høland kulturskole høsten 2022, har jobbet i flere kulturskoler og korps i Osloområdet. Jobber også som saxofonlærer i Lillestrøm kulturskole. Har gitt ut tre barneplater med Snurr-Musikkeriet. Har turnet i DKS over store deler av Norge som musiker-skuespiller med Gul Katt Produksjoner. Spiller også folkemusikk og har en stor interesse for musikk fra hele verden. Jobber også med å kombinere elektroniske lydbilder med treblås og vokal i duoen TwoSome.

For meg er det alltid viktig å sette elevene i sentrum som utgangspunkt for undervisningen, det som motiverer og engasjerer elevene setter i stor grad premissene for min undervisning.
Jeg er også opptatt av at elevene skal bli introdusert for et bredt spekter av musikksjangere, samt få mulighet til å oppleve seg selv som en del av et større kulturuttrykk.

Kontakt:

Email: lene.anett.killingmo@ahk.no