Skip to main content Skip to footer

Gitarkurs - bruksgitar

Dette er et kurs for de som ønsker å lære seg gitar til eget bruk, eller til for eksempel arbeid på sykehjem, barnehage eller grunnskole.
Kurset vil gi den enkelte deltaker konkrete og relevante ferdigheter for å integrere gitaren i et musikalsk samspill både hjemme og i sin arbeidshverdag.

Hva kursdeltakerne vil få ut av kurset
  • Lære å akkompagnere barnesanger på gitar
  • Lære å sette i gang, og lede allsang
  • Lære nøkkel-akkorder i de viktigste toneartene
  • Lære grunnleggende ferdigheter i fingerspill
Alle kursdeltakerne vil få utlevert kompendier bestående av det vi gjennomgår på kurset. Alle sangene vil være besifret og arrangert med utgangspunkt i det vi går gjennomgår på kurset.
Deltagerne vil trenge egen gitar og capo.

Undervisere

• Øivind Wang-Tollefsen

Velg ønsket tilbud og trykk påmelding:

Kulturskolen tar inn voksne elever på sang og instrumenter (enetimefag) når vi har ledige plasser. Gitar er lagt inn for å synliggjøre at tilbudene finnes. På andre instrumenter kan man søke på ordinær måte.

Hvis dere ønsker andre kunsttilbud for voksne: ta gjerne kontakt slik at vi vet om ønsket til senere.