Klassisk ballett nivå 4 med tå

Klassisk ballett nivå 4, Tåspiss:

For å starte på tåspiss må du ha danset på klassisk nivå 3 i minst to år og ha en godkjenning fra lærer.
Dette fordi tåspiss krever god grunnteknikk og styrke.

Formålet med tåspissklassen er å utvikle styrke, bevegelighet og balanse for tåspissarbeid. Dette foregår på gulvet, ved barren, og etterhvert i senter. Denne klassen er et fint tilbud for de som går på klassisk ballett nivå 3, og ønsker å ta steget videre med tåspiss.

På denne klassen vil man ha stort fokus på styrke av føttene, og man lærer grunnteknikk for tåspiss. Undervisningsopplegget vil nøye tilpasses elevene. Elevene må alltid ha med vanlige ballettsko på timen, da man ikke kommer til å ha på tåspissko hele timen.

Tåspissko må anskaffes i starten av semesteret i samarbeid med lærer. Elevene vil få veiledning i innkjøp, og hvordan man tar på og bruker skoene.

Læringsmål:
  • Styrke og stabilisere musklene i ankelen
  • Styrke kjernemuskulatur og balanse
  • Utfordre seg selv, og gjøre nytte av sin teknikk

Anbefalt antrekk:
Mykt, bevegelig og litt ettersittende tøy. Gjerne ballettdrakt, strømpebukse, evt. ballettskjørt/shorts. Evt, tights og t-skjorte. Ballettsko.
Spør gjerne lærer om innkjøp av klær og sko. Vi forventer ikke at de skal ha fullt antrekk første time. De kan ønske seg utstyr til bursdag for eksempel.

Velg ønsket tilbud og trykk påmelding: